Toit

Matcha jäätis

Kes siis ei armastaks jäätist? Ja kui jäätis saab veel olla suhkruvaba ja ülikasuliku matcha’ga, on asi ju lihtsalt fantastiline!

Matcha on kiirelt kogumas populaarsust nii Aasias kui ka Euroopas. Põhjust ei tasu kaugelt otsida, sest kui jutt käib supertoitudest on matcha nende nimekirjas esirinnas. Kõige antioksüdantide rikkama toiduainena vähendab see näiteks vananemise ilminguid ja krooniliste haiguste esinemise ohtu. Mida rohkem antiosküdante Sinu kehas leidub, seda võimsamalt suudad erinevatele nakkustele ja haigustele vastu panna. Kuna matcha on sisult jahvatatud rohelise tee leht, mida tarbitakse pulbrina, on tema vitamiinide, mineraalide ja aminohapete kontsentratsioon suurem kui ükskõik millisel rohelisel teel ja lisaks sisaldab see ka vähivastaseid toimeaineid. Kui eelnevast veel matcha usku veenmiseks ei piisanud, siis lisaks kõigele muule aitab matcha põletada pea 4x rohkem kaloreid, alandab meie veresuhkrut ja toimib jääkainete väljutajana, olles ise sealjuures peaaegu kalorivaba.  Seega kui soovid kaalu alandada, peaks matcha tubli abimehena kuuluma igapäevase menüü hulka. Matcha headest omadustest võiks kirjutada veel pikalt, aga asugem asja kallale – jäätis!

Superlihtne retsept kombineerib kookoskoore, sojajogurti, agaavisiirupi ja matcha. Ja jätsi tegemiseks ei ole vaja ühtegi spetsiaalset jäätisemasinat või muud keerulist atribuutikat – piisab omaenda kahest käest, mikrist ja visplist. Katsetasin jäätisetegu ka tavalise maitsestamata jogurtiga ning tulemus ei ole pooltki nii hea, seega soovitan kindlasti jäätises kasutada just naturaalset sojajogurtit, kuna see on veidi paksema konsistentsiga. Lisaks laktoositalumatutele ka boonusena siis piimavaba jäts – njamm! Jätsi headust sai testitud mitmete sõprade ja tuttavate peal ning võin julgelt soovitada, et tegu on ühe ülimaitsva ja tervisliku naudinguga. Pole veel juhtunud ühtegi sööjat, kellele see jäts ei maitseks 🙂

Foto: Viljar SärekannoRetsept (ca 1l jäätist):
ca 300g purgilt riisutud kookoskoort*
500g naturaalset sojajogurtit
6spl agaavisiirupit
1/2 vanilje kauna seemneid
1 tl matcha pulbrit**

Valmistamine:

Jahuta kookospiima purk külmikus 24h. Riisu jahutatud kookospiima purgi pealt koore osa ning pane see kaussi. Vahusta miksriga koor pehmeks vahuks. Lisa vahule juurde agaavisiirup, vanilje seemned ja jogurt ning vahusta miksriga segu ühtlaseks. Kõige lõpus lisa matcha ning sega vispliga hoolikalt ühtlaseks***. Kalla ühtlane rohekas jäätisesegu ühte suurde või kahte väiksemasse karpi ning aseta sügavkülmikusse 45 minutiks. Võta jäätisekarp välja ning sega jäätis karbis lusikaga hoolikalt läbi (selliselt purustad jääkristalle ja saad pehmema jätsi) ning aseta tagasi sügavkülma. Korda protsessi kokku kolm korda (3 x 45 min ja kolm segamist). Peale kolmandat segamist jäta jäätis sügavkülma vähemalt 2-3 tunniks või üleöö / kuni serveerimiseni. Serveeri koos marjadega või naudi oma õndsas headuses kasvõi otse karbist 🙂

*Kookoskoor on kookospiima konservpurgis olev pealmine paks kreemjas kiht. Õigel kookospiimal koore ja vedeliku osa seistes eraldub omavahel. Katsetamistega olen leidnud, et erinevate tootjate kookospiimadel on koorekiht erineva paksusega. Kui koorekiht on umbes pool purgist (tavaliselt näiteks öko-tootjate kookospiimadel), kasuta retsepti jaoks kahe purgi pealt riisutud koort aga näiteks “Thai choice” tootja kookospiima purgis on tavapäraselt eriti paks koorekiht, sel puhul piisab ka ühe purgi sisust.

**Matcha on toorainena kallis, ent seda kulub vähe. Siin retseptis lisa segule 1 teelusikatäis, ent kindlasti mitte kuhjaga lusikas vaid triiki või pigem veidi vähem.

***Matcha pulber tasub segusse segada just nimelt käsitsi vispliga, sest miksri kiired pöörded tõstavad osa pulbrist lendu, millega läheb väärtuslik pulber osaliselt raisku 🙂

Foto: Viljar Särekanno

Leave a Comment

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga