Toit

Kananagitsad

Kananagitsad meeldivad nii lastele kui ka täiskasvanutele. Hea kerge snäkk, mida peolaual pakkuda! Eelista poe nagitsatele oma tehtud variante, mis on riivsaia asemel paneeritud seesamiseemnetega.

See retsept on mu pidude vaieldamatu go-to toit. Esmalt on need lihtsalt väga maitsvad ja läbi aastate olen sellele retseptile saanud vaid positiivset tagasisidet. Kausitäis nagitsaid kaob tavaliselt laualt loetud minutitega 🙂 Teisalt on nad mahedad ja madala GIga, sest klassikalise riivsaia-jahu paneeringu asemel on siin kasutatud seesamiseemneid.

Kui arvad, et poe nagitsad on praetud kanaliha tükid, siis vale puha 🙂 Lisaks sellele, et seal on 41% kanaliha, on seal üsna palju kõiksugust muud kraami aga ikka ka suhkrut ja glükoosi, paksendajaid ja lõhna- ning maitseaineid. Seetõttu tasub kindlasti nagitsad teha ise – saad ehedad kanaliha ampsukad.

Tervislike nagitsate retsepti au ma siinkohal endale ei võta, sest see pärineb taaskord mu ühest lemmikraamatust “GI kogu perele”, mille autoriks on Ulrika Davidsson. Raamat täis häid ja lihtsaid madala GI retsepte kogu perele. Ma ei saa siinkohal jätta aga mainimata, et see raamat on tõlketöö poolest üks tõeline pärl – nii halva tõlkega raamatut ei ole mina teist näinud 😀

Tõlkeprobleemid kõrvale jättes võin aga käsi südamel öelda, et neid kananagitsaid olen serveerinud vähemalt kümnel üritusel ja inimestele vanuses 1 aasta kuni umbes 80 aastat. Töötavad alati.

Lisaks seesamiseemnetele võid proovida paneerida ka näiteks keedetud kinoaga või täistera rukkijahuga, annavad nagitsakausile veidi mängulisust juurde ja lisavad maitsevariatsioone. Kõrvale paku näiteks kartulisalatit, keedetud kinoad, mõnda head värsket salatit ja quiche’i. Joogiks oma tehtud limonaad ning peolaud ongi valmis.

Kogus sobib nelja täiskasvanud inimese söögikorraks, ent peol buffee stiilis pakkudes jagub sellest umbes kuuele.

Retsept (neljale):
400 g kanafileed
1 dl seesamiseemneid
1 muna
soola, pipart
praadimiseks õli

Valmistamine:
Lõika kanafilee paraja suurusega suupärasteks tükkideks. Klopi muna lahti soola ja pipraga. Veereta kana tükke esmalt munasegus ning seejärel seesamiseemnetes nii, et kõik küljed saaksid seemnetega kokku. Tõsta tükid otse pannile kerges õlis praadima ning prae mõlemalt poolt kuldpruuniks.

 

 

 

Leave a Comment

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga