Toit

Ananassilimonaad

Suvel on alati mõnus nautida värsket ja kihisevat limpsi. Poe limpsid on aga teadagi suhkrupommid, seega jagan teiega ühte mõnusat ja ülilihtsat koduse limpsi retsepti. 100% suhkruvaba, kihisev ja värskendav!

Kodus ise limpsi tegemine kõlab jube keeruliselt, aga tegelikult on see üllatavalt lihtne, sest see ei hõlma siinkohal ise mahla pressimist, vaid lihtsalt õigete koostisosade kokku segamist. Tõsi, kui mul oleks kodus mahlapress, siis heal meelel teekisn ananassimahla täitsa ise,  aga hetkel on mu kapipealsed juba liialt teisi seadmeid ja tarvikuid täis. Kellel aga seisavad kodus kapi peal mahlapressid, siis julgustan praegusel suvisel ajal neid rohkem kasutama. Puuviljad on praegu ülimagusad ja mahlased, seega vali turult millised viljad tahes ja tee neist kodus üks värske ja vitamiinirohke jook. Sobita kokku erinevaid maitseid, näiteks porgandit ja apelsini, ananassi ja greipi või ka peeti ja õuna. Mahlad saavad imehead!

Ananass on kihvt puuvili. Esmalt näeb ta nii ägedalt teatraalne välja, et mulle vahel lihtsalt meeldib lahti lõikamata ananassi kodus kaunistusena hoida 😀 Teisalt on ta aga vitamiine täis imevili, mis aitab väljutada jääkaineid ja sisaldab hulganisti C vitamiini (koguni 130% päevasest vajadusest!). Lisaks aitab sealne C vitamiin toota kehas kollageeni, mis aitab hoida tervena meie veresoonkonda, siseelundeid, luid ja muidugi ka paljudest reklaamidest tuttavana tervendab kollageen nahka. Eks nimekirja võiks taaskord pikalt jätkata, aga ühe olulise omadusena sisaldab ananass ka olulisi flavonoide ja beeta-karoteeni, millest viimane on provitamiini allikas ja muundatakse kehas A vitamiiniks. Olulise taimse A vitamiini allikana aitab ananass seega hoida korras meie nahka, nägemist ja immuunsüsteemi talitust. Kõige rohkem beeta-karoteeni leidub porgandis, rohelistes köögiviljades, brokkolis ja paprikas, aga ka ananassis on seda üsna tublisti, seega tasub maiustada!

Tagasi limpsi tegemise juurde tulles, siis selleks ostsin mina poest Pure täismahla, millele ei ole lisatud suhkrut. Väga ei soovita tavalisi pakimahlasid, kus suhkru kogus kohati on kolmandik pakist – vali pigem see gramm kallim aga tervislikum. Boonusena võin öelda, et ühest liitrist puhtast mahlast sain veidi rohkem kui 2 l limpsi ja seetõttu jagus seda veidi kauemaks 🙂

Retsept (ca 1,5l limonaadi):
400ml ananassi täismahla (suhkruvaba)
1 liiter gaseeritud vett
1/2 sidrunit
jääkuubikuid
soovi korral veidi agaavisiirupit magustamiseks

Valmistamine:
Pese sidrun, lõika viiludeks ja pane kannu.* Pane kannu põhja jääkuubikud, lisa ananassimahl ja kalla peale gaseeritud vesi.  Soovikorral lisa veidi agaavisiirupit limonaadi magustamiseks. Sega hoolikalt läbi ja serveeri kohe.

*Maitse tugevdamiseks võid veidi sidrunimahla viiludest kannu pigistada.

Leave a Comment

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga